23 mars 2011

Mammatankar - 1 månad!


En månad sen du kom till mig och förändrade mitt liv föralltid...

Han växer så det knakar lille Dani. Blir större för varje dag. Förändras. Utvecklas. Han följer oss med blicken. Tittar förundrat när vi pratar med honom. Känner igen mig, I och mormor. Sover gott hos morfar men är fortfarande lite kritisk till hans dovare stämma.

Idag firar vi 1 månad med att plocka fram barnkläderna i storlek 56. Lägga undan de allra minsta plaggen i st. 50. Plocka undan mina gravidkläder.
Ny (amningsvänlig) garderob nu, snälla!

Inatt sov Dani enligt nya rutiner. Själv i liggvagnen i min säng. Med napp vid behov. De gav både mig och I en god natts sömn med endast en amning + matning. 4h sömn + 4h sömn. Vi får se hur länge det fungerar...

Tänk att det redan gått en månad. Det känns som det var igår.
Tänk att det bara gått en månad. Det känns som du alltid funnits...

3 kommentarer:

Emma sa...

¡Felicidades, Dani!

Mari sa...

Jag vet inte om du sett dem innan men jag rekommenderar verkligen Tusenblås amningskläder. Man kan ha sina egna, vanliga kläder utan att tvinga på sig sånt man annars aldrig skulle ta i.

Hanna sa...

Gud vad fin!