17 mars 2011

Att bli påmind om...


Kerstin Särneö skriver om Frida Kahlos tavla "Den brutna pelaren"

Jag bläddrar i tidningen TARA* och stelnar vid rubriken "Mitt liv med skolios: allt började när jag var 13 år...". För första gången på flera veckor läser jag en hel artikel. Läser om. Känner igen mig. Går tillbaka i minnet. Känner känslovågen. Förundras över att delar av vår historia är så lik. Hennes historia är värre än min. Min har hittills varit någorlunda smärtfri (förutom året efter steloperationen) men jag är ju bara 30...

Till vardags tänker jag knappt på min stelopererade skolios rygg. En del undrar ibland över min raka hållning. Då berättar jag...

* Nr 5, 22 mars 2011 - i butik just nu...

1 kommentar:

Yo...la madrileña sa...

Hola, vilken träffande bild (tavla) du har hittat. Frida Kahlo är det tror jag...? Trist att höra att du har skolios. :-(

Saludos desde Madrid,
La Madrileña